Fjernskrivebord

WebDesktop er baseret på Microsofts Remote Desktop også kendt som et fjernskrivebord. Et fjernskrivebord er en arbejdsplads i skyen, hvor du og dine medarbejdere på en nem og sikker måde, har adgang til jeres e-mail, data, programmer, og meget andet. Et fjernskrivebord er i princippet helt magen til skrivebordet, som du allerede kender fra din almindelige Windows PC – det ligger blot hos os.

Hvorfor vælge en løsning baseret på et fjernskrivebord?

Fordelene ved en løsning baseret på fjernskrivebord er rigtig mange – herunder kan nævnes:
 
– Løsningen giver dig mulighed for at tilgå din arbejdsplads, uanset om du befinder dig på kontoret, ved en kunde, på ferie eller andet.
– Løsningen er sikker, da forbindelsen mellem dig og fjernskrivebordet er krypteret.
– Et fjernskrivebord sikrer dig mod dyre software investeringer og uforudsete ekstraregninger, da alt lejes på månedsbasis. Samtidig betaler man kun for de brugere man har oprettet. Hardwaren til fjernskrivebordsløsningen sørger vi samtidig for.
– Drift at løsningen tager vi os af. Det vil sige opdateringer, antivirus, backup og meget mere.
– Løsningen kan skaleres præcist efter dine behov.
– Vi tager os af daglig backup.

Fjernskrivebord hos os

Et fjernskrivebord hos os er placeret på din helt egen virtuelle server. Det betyder at serveren kan tilpasses præcis efter dine ønsker mht. hvilke programmer du ønsker installeret.
For at benytte fjernskrivebordet, logger man på via Forbindelse til Fjernskrivebord. Et fjernskrivebord kan benyttes fra mange forskellige platforme, herunder Windows, Mac OS, iOS og Android enheder.

For at logge på skal du angive dit unikke brugernavn og adgangskode. Ønsker du yderligere sikkerhed kan vi tilbyde 2-faktor validering via SMS.

Når du logger på et fjernskrivebord krypteres adgangen mellem dig og server, så du kan tilgå dine programmer og data nemt og sikkert.

Skalérbarheden i et fjernskrivebord, gør at den kan benyttes til virksomheder helt ned til én bruger og opefter.

Det store fleksibilitet og sikkerhed med en fjernskrivebordsløsning, betyder at det ofte er en IT-totalløsning for de fleste virksomheder.

Et fjernskrivebord inkluderer

– Adgang til fjernskrivebord med fælles datadrev
– Opdatering af Windows og programmer på fjernskrivebordet.
– 10GB diskplads pr. bruger (60GB for den første bruger)
– Antivirus på fjernskrivebordet.
– Backup af hele dit fjernskrivebord (læs mere under punktet backup)
– Fri telefon- og e-mailsupport til dit fjernskrivebord.

Til fjernskrivebordsløsningen kan man yderligere tilkøbe flg.:
– Microsoft Office 2016 Standard (Indeholder: Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote og Publisher)
– Office 365 Exchange Online (E-mailadresse)
– Exchange Online Advanced Threat Protection (Sikrer din mailboks mod at modtage ransomware e-mails m.m.).
* Har du brug for Access skal du have Office Professional til kr. 30,- ekstra pr. bruger pr. måned.
** Har du brug for ekstra diskplads er prisen 100,- pr. 10GB/md inkl. backup.
*** VPN tunnel – kan etableres efter aftale.

Prøv om WebDesktop er noget for din virksomhed

Udfyld formularen herunder og vi kontakter dig snarest muligt - naturligvis HELT uforpligtende!